- ТЕМА: ПРОСТІ ПРАВИЛА ЕТИКЕТУ
- МЕТА ЗАХОДУ: З’ясувати поняття ввічливості, виховання
- правил культурної поведінки; прищеплювати
- бажання удосконалюватися, жити в культур-
- ному середовищі
- ОБЛАДНАННЯ: Малюнки на тему порушення правил етикету
- Навчальний інвентар, костюми
ХІД ЗАНЯТТЯ:
- І. Організаційний момент.
- ІІ. Постановка мети – актуалізації проблеми етикету в суспільстві.
ПИТАННЯ:
- Як ви думаєте, чи повинна кожна людина додержувати загальних правил поведінки?
- Навіщо вони потрібні.
- З якими загальними правилами ви вже знайомі?
- Які свої правила ви зможете додати? (обгрунтувати)
- ІІІ. Мова вчителя.
- Правила, що визначають поведінку людини в повсякденному житті й спілкуванні з людьми, назвали етикетом.
- Це прості але дуже потрібні правила, Це свого роду угода між людьми: що є правильним, а що неправильним в їх поведінці. Багато правил етикету виникло ще в глибокій давнині, їх людство пронесло через століття.
- Вони перетворилися на добрі традиції, яких вихована людина дотримує завжди.
- ПИТАННЯ:
- Що вам нагадує таке? «Слухай більше, говори менше», «Пообіцяв щось зробити – зроби», «Не можеш – не обіцяй», «Хоча не багатий, а гостеві радий», «Поважаючи людину, поважаєш себе».
- Відповіді учнів на запитання (приводять приклади з життя, доповнюють свої прислів’я).
- ІУ. Розгляд малюнків, де зображені ситуації з життя, а саме порушення.
- Малюнок «Бійка хлопців – сміх дівчат».
- Питання: А як в такій ситуації себе поводите ви? Чому? (2-3 учня аналізують проблему)
- Малюнок: «Розбита ваза».
- Питання: В класі все добре, всі готові до уроку, але вчителька здивувалась, як побачила розбиту на її столі вазу. Які дії повинні бути зроблені учнями? В який саме час: до уроку, на уроці або після уроку? Чому, обгрунтуйте. (5-6 учнів ангалізують проблему).
- Малюнок «Привітання».
- Питання: На малюнку зображені дві вчительки вони розмовляють між собою. Поруч з ними проходить хлопець і вітається репликою «Добрий день, Наталія Петрівна!» В чому помилка? До чого може привести така ситуація? (3-4 учня аналізують проблему).
- У. Мудрі правила доброго тону.
- (Записані в книзі польської письменниці Аліни Гольдникової «Хороші манери в малюнках і прикладах»).
- Не соромся того, що в тебе є голова і не прагни втягувати її в плечі. Пошкодуй свою шию – адже вона відчуває тоді себе зовсім непотрібною.
- Не задирай голову вгору – невже ти так сильно турбуєшся, що тебе хто-небудь не помітить?
- Обличчя не повинне бути екраном на якому безперервно прокручується фільм про твоє життя. Спокійний привітний вираз обличчя – ось краще зі всього, що ти можеш придумати...
- Використання рук як показників напряму вже давно вийшло з моди.
- Не забувай стригти нігті і пам’ятай – у тебе їх двадцять.
- Немає на землі кращого запаху, ніж запах чистоти.
- ПИТАННЯ:
- Яке правило запам’яталось швидче? Чому? Чи «побачили» ви себе зараз?
- Ваш висновок...
- УІ. Кумедні ситуації
- 1. Ситуація. «Похід по магазинах.»
- В клас входять переодягнені в бабусю та онука учні. У бабусі 4 валізи з їжою та новим одягом для онука.
- Реплика онука: «Ура! Бабуся отримала пенсію і стільки всього придбала...» (перераховує - все для нього).
- Питання: Чи є кумедність в цій ситуації? Чому? А яким ти бачиш себе в подібній історії? (учні аналізують).
- 2. Ситуація. (З вірша С.Михалкова)
- Шел трамвай десятый номер.
- По бульварному кольцу
- В нем сидело и стояло
- Сто пятнадцать человек
- Люди входят и выходят,
- Продвигаются вперед,
- Пионеру Николаю
- Ехать очень хорошо.
- Он сидит на лучшем месте
- Возле самого окна.
- У него коньки под мышкой
- Он собрался на каток
- Вдруг на пятой остановке,
- Опираясь на клюку,
- Бабка дряхлая влезает
- В переполненный вагон
- Люди входят и выходят,
- Продвигаются вперед
- Николай сидит, скучает...
- Бабка рядышком стоит.
- Вот вагон остановился
- Возле самого катка,
- И из этого вагона
- Вылезает пионер,
- На свободное местечко
- Захотелось бабке сесть,
- Оглянуться не успела.
- Место занято другим.
- Пионеру Валентину
- Ехать очень хорошо
- Он сидит на лучшем месте,
- Возвращается с катка…
- ПИТАННЯ:
- Хто такі піонери?
- У чому кумедність ситуації?
- УП. ЗАПИТАННЯ ДЛЯ УЧНІВ.
- Чому, коли входим у під’їзд, двері якого на пружині, закриваючі, треба притримати рукою?
- Чому не можна їсти морозиво або тістечко в транспорті.
- Чому не можна сидіти у вагоні, поклавши ногу на ногу?
- Чому треба закривати рот рукою, коли чхаєш або кашляєш?
- Чому не можна жартувати над фізичними недоліками інших?
- УШ. Гра «Хвости»
- Вихователь читає речення, а учні за бажанням намагаються закінчити його виказавши правила етикету?
- Коли вчитель входить у клас, учні ....(встають)
- Коли хтось з учнів входить в клас, він ....(вітається).
- Коли звучить запрошення до столу, то хлопчики ... (пропускають дівчат уперед, відсовують стільці, звільняючи їм місце, а потім, коли дівчата підходять до столу, присувають стільці).
- За столом треба сидіти... (прямо, не спиратися ліктем, лікті на стіл не класти).
- Якщо розмішуєш ложичкою цукор у чашці, ложка має ... (не стукати об край чашки).
- ІХ. ВИСНОВОК ЗАХОДУ
- (підводять вихователь та учні)
- Правила доброї поведінки, уміння спілкуватися з людьми, визначати характер незнайомого співбесідника або внутрішні емоції своїх друзів треба вчитися з дитинства.
- Володіючи такими знаннями, вам легше буде досягати успіхів на складному і цікавому шляху, який називається життям.
Комментариев нет:
Отправить комментарий