На допомогу вихователю: Прості правила етикету


ТЕМА: ПРОСТІ ПРАВИЛА ЕТИКЕТУ

МЕТА ЗАХОДУ: Зясувати поняття ввічливості, виховання
правил культурної поведінки; прищеплювати
бажання удосконалюватися, жити в культур-
ному середовищі

ОБЛАДНАННЯ: Малюнки на тему порушення правил етикету
Навчальний інвентар, костюми

ХІД ЗАНЯТТЯ:

І. Організаційний момент.
ІІ. Постановка мети – актуалізації проблеми етикету в суспільстві.

ПИТАННЯ:

  1. Як ви думаєте, чи повинна кожна людина додержувати загальних правил поведінки?
  2. Навіщо вони потрібні.
  3. З якими загальними правилами ви вже знайомі?
  4. Які свої правила ви зможете додати? (обгрунтувати)

ІІІ. Мова вчителя.
Правила, що визначають поведінку людини в повсякденному житті й спілкуванні з людьми, назвали етикетом.
Це прості але дуже потрібні правила, Це свого роду угода між людьми: що є правильним, а що неправильним в їх поведінці. Багато правил етикету виникло ще в глибокій давнині, їх людство пронесло через століття.
Вони перетворилися на добрі традиції, яких вихована людина дотримує завжди.


ПИТАННЯ:
Що вам нагадує таке? «Слухай більше, говори менше», «Пообіцяв щось зробити – зроби», «Не можеш – не обіцяй», «Хоча не багатий, а гостеві радий», «Поважаючи людину, поважаєш себе».
Відповіді учнів на запитання (приводять приклади з життя, доповнюють свої прислівя).

ІУ. Розгляд малюнків, де зображені ситуації з життя, а саме порушення.

  1. Малюнок «Бійка хлопців – сміх дівчат».
Питання: А як в такій ситуації себе поводите ви? Чому? (2-3 учня аналізують проблему)
  1. Малюнок: «Розбита ваза».
Питання: В класі все добре, всі готові до уроку, але вчителька здивувалась, як побачила розбиту на її столі вазу. Які дії повинні бути зроблені учнями? В який саме час: до уроку, на уроці або після уроку? Чому, обгрунтуйте. (5-6 учнів ангалізують проблему).

  1. Малюнок «Привітання».
Питання: На малюнку зображені дві вчительки вони розмовляють між собою. Поруч з ними проходить хлопець і вітається репликою «Добрий день, Наталія Петрівна!» В чому помилка? До чого може привести така ситуація? (3-4 учня аналізують проблему).

У. Мудрі правила доброго тону.
(Записані в книзі польської письменниці Аліни Гольдникової «Хороші манери в малюнках і прикладах»).

  • Не соромся того, що в тебе є голова і не прагни втягувати її в плечі. Пошкодуй свою шию – адже вона відчуває тоді себе зовсім непотрібною.

  • Не задирай голову вгору – невже ти так сильно турбуєшся, що тебе хто-небудь не помітить?
  • Обличчя не повинне бути екраном на якому безперервно прокручується фільм про твоє життя. Спокійний привітний вираз обличчя – ось краще зі всього, що ти можеш придумати...
  • Використання рук як показників напряму вже давно вийшло з моди.
  • Не забувай стригти нігті і памятай – у тебе їх двадцять.
  • Немає на землі кращого запаху, ніж запах чистоти.

ПИТАННЯ:
    • Яке правило запамяталось швидче? Чому? Чи «побачили» ви себе зараз?
    • Ваш висновок...

УІ. Кумедні ситуації

1. Ситуація. «Похід по магазинах.»

В клас входять переодягнені в бабусю та онука учні. У бабусі 4 валізи з їжою та новим одягом для онука.
Реплика онука: «Ура! Бабуся отримала пенсію і стільки всього придбала...» (перераховує - все для нього).
Питання: Чи є кумедність в цій ситуації? Чому? А яким ти бачиш себе в подібній історії? (учні аналізують).
2. Ситуація. (З вірша С.Михалкова)

Шел трамвай десятый номер.
По бульварному кольцу
В нем сидело и стояло
Сто пятнадцать человек
Люди входят и выходят,
Продвигаются вперед,
Пионеру Николаю
Ехать очень хорошо.
Он сидит на лучшем месте
Возле самого окна.
У него коньки под мышкой
Он собрался на каток
Вдруг на пятой остановке,
Опираясь на клюку,
Бабка дряхлая влезает
В переполненный вагон
Люди входят и выходят,
Продвигаются вперед
Николай сидит, скучает...
Бабка рядышком стоит.
Вот вагон остановился
Возле самого катка,
И из этого вагона
Вылезает пионер,
На свободное местечко
Захотелось бабке сесть,
Оглянуться не успела.
Место занято другим.
Пионеру Валентину
Ехать очень хорошо
Он сидит на лучшем месте,
Возвращается с катка…

ПИТАННЯ:
  • Хто такі піонери?
  • У чому кумедність ситуації?

УП. ЗАПИТАННЯ ДЛЯ УЧНІВ.

  • Чому, коли входим у підїзд, двері якого на пружині, закриваючі, треба притримати рукою?
  • Чому не можна їсти морозиво або тістечко в транспорті.
  • Чому не можна сидіти у вагоні, поклавши ногу на ногу?
  • Чому треба закривати рот рукою, коли чхаєш або кашляєш?
  • Чому не можна жартувати над фізичними недоліками інших?

УШ. Гра «Хвости»

Вихователь читає речення, а учні за бажанням намагаються закінчити його виказавши правила етикету?
  • Коли вчитель входить у клас, учні ....(встають)
  • Коли хтось з учнів входить в клас, він ....(вітається).
  • Коли звучить запрошення до столу, то хлопчики ... (пропускають дівчат уперед, відсовують стільці, звільняючи їм місце, а потім, коли дівчата підходять до столу, присувають стільці).
  • За столом треба сидіти... (прямо, не спиратися ліктем, лікті на стіл не класти).
  • Якщо розмішуєш ложичкою цукор у чашці, ложка має ... (не стукати об край чашки).

ІХ. ВИСНОВОК ЗАХОДУ
(підводять вихователь та учні)

Правила доброї поведінки, уміння спілкуватися з людьми, визначати характер незнайомого співбесідника або внутрішні емоції своїх друзів треба вчитися з дитинства.

Володіючи такими знаннями, вам легше буде досягати успіхів на складному і цікавому шляху, який називається життям.

Комментариев нет:

Отправить комментарий