Виховні години


Виховна година: ПРОСТІ ПРАВИЛА ЕТИКЕТУ

МЕТА ЗАХОДУ: Зясувати поняття ввічливості, виховання
                                правил культурної поведінки; прищеплювати
                                бажання удосконалюватися, жити в культур-
                                ному середовищі

ОБЛАДНАННЯ:  Малюнки на тему порушення правил етикету
                                 Навчальний інвентар, костюми

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент.
ІІ. Постановка мети – актуалізації проблеми етикету в суспільстві.

ПИТАННЯ:

1.    Як ви думаєте, чи повинна кожна людина додержувати загальних правил поведінки?
2.    Навіщо вони потрібні.
3.    З якими загальними правилами ви вже знайомі?
4.    Які свої правила ви зможете додати? (обгрунтувати)

ІІІ. Мова вчителя.
      Правила, що визначають поведінку людини в повсякденному житті й спілкуванні з               людьми, назвали етикетом.
       Це прості але дуже потрібні правила, Це свого роду угода між людьми: що є правильним, а що неправильним в їх поведінці. Багато правил етикету виникло ще в глибокій давнині, їх людство пронесло через століття.
        Вони перетворилися на добрі традиції, яких вихована людина дотримує завжди.


ПИТАННЯ:
         Що вам нагадує таке? «Слухай більше, говори менше», «Пообіцяв щось зробити – зроби», «Не можеш – не обіцяй», «Хоча не багатий, а гостеві радий»,  «Поважаючи людину, поважаєш себе».
         Відповіді учнів на запитання (приводять приклади з життя, доповнюють свої прислівя).

ІУ. Розгляд малюнків, де зображені ситуації з життя, а саме порушення.

1.    Малюнок «Бійка хлопців – сміх дівчат».
Питання: А як в такій ситуації себе поводите ви? Чому? (2-3 учня аналізують проблему)
2.    Малюнок: «Розбита ваза».
Питання: В класі все добре, всі готові до уроку, але вчителька здивувалась, як побачила розбиту на її столі вазу. Які дії повинні бути зроблені учнями? В який саме час: до уроку, на уроці або після уроку? Чому, обгрунтуйте. (5-6 учнів ангалізують проблему).

3.    Малюнок «Привітання».
Питання: На малюнку зображені дві вчительки вони розмовляють між собою. Поруч з ними проходить хлопець і вітається репликою «Добрий день, Наталія Петрівна!» В чому помилка? До чого може привести така ситуація? (3-4 учня аналізують проблему).

У. Мудрі правила доброго тону.
(Записані в книзі польської письменниці Аліни Гольдникової «Хороші манери в малюнках і прикладах»).

·       Не соромся того, що в тебе є голова і не прагни втягувати її в плечі. Пошкодуй свою шию – адже вона відчуває тоді себе зовсім непотрібною.

·       Не задирай голову вгору – невже ти так сильно турбуєшся, що тебе хто-небудь не помітить?
·       Обличчя не повинне бути екраном на якому безперервно прокручується фільм про твоє життя. Спокійний привітний вираз обличчя – ось краще зі всього, що ти можеш придумати...

·       Використання рук як показників напряму вже давно вийшло з моди.


·       Не забувай стригти нігті і памятай – у тебе їх двадцять.

·       Немає на землі кращого запаху, ніж запах чистоти.

ПИТАННЯ:
§  Яке правило запамяталось швидче? Чому? Чи «побачили» ви себе зараз?
§  Ваш висновок...

УІ. Кумедні ситуації

1. Ситуація. «Похід по магазинах.»

         В клас входять переодягнені в бабусю та онука учні. У бабусі 4 валізи з їжою та новим одягом для онука.
Реплика онука: «Ура! Бабуся отримала пенсію і стільки всього придбала...» (перераховує - все для нього).
Питання: Чи є кумедність в цій ситуації? Чому? А яким ти бачиш себе в подібній історії? (учні аналізують).
2. Ситуація. (З вірша С.Михалкова)

         Шел трамвай десятый номер.
         По бульварному кольцу
         В нем сидело и стояло
         Сто пятнадцать человек
          Люди входят и выходят,
          Продвигаются вперед,
          Пионеру Николаю
          Ехать очень хорошо.
                       Он сидит на лучшем месте
                        Возле самого окна.
                        У него коньки под мышкой
                        Он собрался на каток
                        Вдруг на пятой остановке,
                        Опираясь на клюку,
                        Бабка дряхлая влезает
                        В переполненный вагон
                        Люди входят и выходят,
                        Продвигаются вперед
                        Николай сидит, скучает...
                        Бабка рядышком стоит.
           Вот вагон остановился
           Возле самого катка,
           И из этого вагона
           Вылезает пионер,
           На свободное местечко
           Захотелось бабке сесть,
           Оглянуться не успела.
           Место занято другим.
Пионеру Валентину
Ехать очень хорошо
Он сидит на лучшем месте,
Возвращается с катка…

ПИТАННЯ:
§  Хто такі піонери?
§  У чому кумедність ситуації?

УП. ЗАПИТАННЯ ДЛЯ УЧНІВ.

·       Чому, коли входим у підїзд, двері якого на пружині, закриваючі, треба притримати рукою?
·       Чому не можна їсти морозиво або тістечко в транспорті.
·       Чому не можна сидіти у вагоні, поклавши ногу на ногу?
·       Чому треба закривати рот рукою, коли чхаєш або кашляєш?
·       Чому не можна жартувати над фізичними недоліками інших?


УШ. Гра «Хвости»

        Вихователь читає речення, а учні за бажанням намагаються закінчити його виказавши правила етикету?
§  Коли вчитель входить у клас, учні ....(встають)
§  Коли хтось з учнів входить в клас, він ....(вітається).
§  Коли звучить запрошення до столу, то хлопчики ... (пропускають дівчат уперед, відсовують стільці, звільняючи їм місце, а потім, коли дівчата підходять до столу, присувають стільці).
§  За столом треба сидіти... (прямо, не спиратися ліктем, лікті на стіл не класти).
§  Якщо розмішуєш ложичкою цукор у чашці, ложка має ... (не стукати об край чашки).

ІХ. ВИСНОВОК ЗАХОДУ
(підводять вихователь та учні)

           Правила доброї поведінки, уміння спілкуватися з людьми, визначати характер незнайомого співбесідника або внутрішні емоції своїх  друзів треба вчитися з дитинства.

           Володіючи такими знаннями, вам легше буде досягати успіхів на складному і цікавому шляху, який  називається життям.

1 комментарий: